Nov 24, 2008

AMAL Teruskan Program Qurban & Aqiqah Lagi Pada Tahun Ini

Dari web Yayasan Amal Malaysia:

Ummat Islam di Sabah, Kemboja dan Vietnam akan di berikan perhatian oleh pihak Yayasan Amal Malaysia (AMAL) pada tahun ini. Di samping itu, beberapa negara lain seperti Filipina, Sri Lanka, Bangladesh, Sierra Leone dan Myanmar juga dalam usaha AMAL untuk menyampaikan daging korban di sana.

Seperti mana yang kita ketahui bahawa ummat Islam di sana sangat memerlukan bantuan serta perhatian dari kita khususnya di Malaysia, Singapura dan Brunei. Menurut En. Jamaludin Hj Ellias selaku Ketua Biro Kebajikan AMAL Pusat, ada permintaan ummat Islam dari beberapa negara tersebut untuk AMAL hadir serta membuat ibadah korban di sana. Dengan itu, sekarang telah di buka tawaran tersebut untuk ummat Islam di Malaysia khususnya untuk menabur bakti dengan membuat ibadah korban pada tahun ini. Urusan korban boleh menghubungi terus Pak Jamal 019-6644796 atau En Azri 019-3843962 (AMAL Pusat).

Deligasi AMAL di jadualkan bertolak pada 7 Disember dan pulang 10 Disember 2008. Orang ramai juga adalah di pelawa untuk turut sama ke negara yang akan di jadualkan kelak. Dan mereka boleh membeli tiket penerbangan mulai sekarang dan hubungi terus Pak Jamal.

Harga Qurban = RM260/ 1 Bahagian (Kecuali di Filipina = RM290/ 1 Bahagian)
Harga Aqiqah = RM350
(Harga termasuk, Harga Belian Lembu, Kos Pengurusan dan lain-lain). Faktor ekonomi dunia juga menyebabkan harga meningkat pada tahun ini.

0 Komen:

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Free Blogger Templates | Walgreens Printable Coupons