Nov 7, 2008

PERINGATAN: SYARIKAT PENIPU

Salam alaik.Di sini ana nak memberi ingatan kepada semua ahli Bintulu Iqra Center supaya berhati-hati dengan syarikat SK Classic Hepta Layer Solution Sdn Bhd yang berada di tingkat bawah Park City Mall Bintulu. Syarikat ini merupakan syarikat yang dikategorikan oleh KPDN sebagai syarikat gores dan menang. Ramai yang telah tertipu dengan syarikat ini. Di sini ana terangkan serba sedikit tentang modus operandi syarikat ini yang ana petik dari forum consumer.

Make lucky draw ==> collect small gift ==> extra draw ==> big prize + RM100 Voucher ==> 4 term & Condition must follow for entile to bring back big prize. Simple but the sales person will bring your mind round and round.

1st : They will pretend shock when you draw big prize like Home Theater RM3988

2nd : Ask did you click wrong button or not at computer system?

3rd :Ask you wait while they call their manager.

4th : Manager talk to you through the hand phone ask you the same question as 2nd step. Then ask you follow 4 term and condition.

A. The prize you have win must use by yourself. ===> Easy
B. You must help promote the product if you feel good after use it. ===> Easy
C. Take your photo. ===> Getting difficult
D. You must use the Voucher to buy any product list at the computer screen
===> More dificult

The other product prize start RM2788. How much does the Home Theater actually?

You can buy branded Pioneer or Sony Home Theater at RM1388 only and come with black & white warranty card.

Ramai yang sudah tertipu. Ada kes melibatkan wang sehingga RM10k. Jurujual syarikat akan mengatakan bayaran boleh dibuat dengan easy payment dan meminta kad kredit anda. Tetapi semasa proses pembayaran,anda akan di kehendaki untuk melihat demonstrasi pemasangan dan pada masa itulah, kad kredit anda akan di swipe habis.

Bagi yang dah terkena,anda boleh ikuti langkah berikut:
1) Jika baru terkena,boleh call bank untuk batalkan pembayaran. Kita berhak.
2) Bagi yang dah terkena,boleh buat tuntutan di Tribunal Pengguna Malaysia di KPDN dan pastikan barangan syarikat terbabit tidak diusik.Boleh call azraie 013-4010490 untuk sbrg pertanyaan.

Ana harap, antum dapat menyebarkan kepada semua kawan-kawan supaya mereka terselamat dari tipu daya syarikat ini. Baru-baru ini, ana dapat maklumat seorang pekerja dari MLNG juga dah terkena.

0 Komen:

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Free Blogger Templates | Walgreens Printable Coupons