Nov 15, 2008

PROGRAM UNIT PENDIDIKAN ISLAM 2008

Suasana ketika Kem Literasi Al-Quran pada 7-9 Nov 2008

Cuti persekolahan 2008 akan bermula, maka berakhir segala aktiviti - aktiviti yang telah dirancang oleh Unit Pendidikan Islam ( UPI ) untuk tahun 2008.

Alhamdulillah, segala - segalanya berjalan dengan baik dengan izin Allah. Bagi sahabat - sahabat yang terlibat bagi menjayakan program ini, satu pengalaman baru yang amat berharga yang tak dapat dijual beli. Terima kasih kepada sahabat yang sudi membantu menjayakan program yang telah disusun oleh pihak UPI. Mudah - mudahan segala usaha dan gerakkerja yang dilakukan, kita niatkan sebagai satu gerak kerja dakwah dan secara tidak langsung akan mengangkat martabat Islam di mata orang bukan Islam.

Insyaallah pada tahun hadapan kita akan mempertingkatkan dan memperbaikai segala kekurangan dan kelemahan program dan aktiviti yang dilaksanakan pada tahun ini. Di harap kepada semua warga pendidik khususnya guru Pendidikan Islam sentiasa bersedia untuk melakukan dan melaksanakan aktiviti-aktiviti dan program yang akan dirancang pada tahun hadapan.

Segala pengorbanan masa, tenaga, idea dan segala - galanya, kita harapkan hanya Allah sahaja yang dapat membalasnya. Di bawah ini dicatatkan program - program yang dijalankan oleh Unit pendidikan Islam PPG.

25 Mac : Majlis Tadarus Al-Quran ( MTQ ) Bahagian Bintulu
20 Mac : Maulidurasul
23-25 April : Majlis Tadarus Al-Quran ( MTQ ) Peringkat Negeri
20- 22 Jun : Kem Remaja Harapan
31 Julai : Ceramah Khas Guru Islam sempena memperingati peristiwa Isra' Mikraj
1- 3 Ogos : Kem Tunas Harapan
1 - 30 Sept : Ihya' Ramadhan
3 Nov : GPI bersama Dr. Sidek Baba
7- 9 Nov : Kem Literasi Al- Quran
11 Nov : Majlis Khatam Al-Quran

Gambar - gambar program


Guru Pendidikan Islam bersama Dr. Sidek Baba


0 Komen:

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Free Blogger Templates | Walgreens Printable Coupons