Mar 16, 2009

MESYUARAT AGUNG ' AMAL ' DWI TAHUNAN DI MIRI


BIC mengucapkan tahniah dan syabas atas kejayaan menganjurkan Mesyuarat Agung Yayasan Amal Dwi Tahunan yang pertama di Sarawak. Ucapan ini sudah tentu kepada tuan rumah yang menganjurkan mesyuarat tersebut iaitu AMAL Unit Miri. Mesyuarat tersebut yang diadakan di Masjid Attaqwa telah berjaya menghimpun kehadiran perwakilan hampir 120 orang. Sasaran awal hanya dianggarkan 80 orang sahaja.

Mesyuarat tersebut telah dirasmikan oleh Presiden Amal Malaysia, Tuan Haji Hussin Ismail. Program bermula pada pukul 8.00 pagi dan berakhir pada 12.30 Tengahari. Pelbagai perkara telah disebut oleh presiden untuk renungan dan iktibar para perwakilan. Seterusnya beliau melancarkan website AMAL Sarawak yang boleh dilayari di http://amalsarawak.net/. Majlis berhenti rehat seketika dengan jamuan ringan disediakan oleh pihak penganjur.

Pada pukul 9.30 pagi, semua perwakilan masuk semula ke dewan mesyuarat untuk mengikuti mesyuarat agung yang telah dipengerusikan oleh ketua setiausaha AMAL pusat En Abd Hamid Bin Seman. Setelah laporan dibentangkan oleh pimpinan sessi lalu, satu pembubaran jawatankuasa telah diumumkan oleh pengerusi penaja Saudara Azeez, maka secara rasmi jawatankuasa pimpinan Saudara Azeez telah terbubar , maka satu jawatankuasa yang baru terpilih untuk menerajui AMAL Sarawak sessi 2009-2011. Setelah selesai sessi pemilihan jawatankuasa baru, maka sessi usul dan perbahasan diadakan dan seterusnya ucapan penangguhan oleh Pengerusi AMAL yang baru iaitu Saudara Mukhtar Suhaili. Program sepenuhnya telah selesai pada kira-kira pukul 12.30 tengahari.

Sementara itu di luar dewan, biro ekonomi BIC dan AMAL Unit Miri telah mengadakan pameran, dan jualan untuk para perwakilan. Ramai para perwakilan yang berpuashati dengan perjalanan program sepanjang hari tersebut.

Pihak BIC mengucapkan tahniah di atas perlantikan pimpinan yang baru dan anggaplah tugas ini sebagai amanah yang akan ditanya oleh Allah tentang amanah yang telah berikan kepada mereka yang terpilih. Sementara itu BIC juga diberitakan tentang sahabat kita di Miri Saudara Mohd Hafizan Lutfi telah ditimpa kemalangan semalam, kemungkinan semasa balik dari tempat program. Difahamkan juga, beliau bersama isteri beliau yang sedang sarat mengandung. Berita terkini belum kita pastikan lagi. Apapun kami berharap agar sahabat kita bersabar diatas musibah ini dan bagi pihak kami di BIC sentiasa mendoakan kesejahteraan sahabat-sahabat kita di sana.

0 Komen:

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Free Blogger Templates | Walgreens Printable Coupons