Apr 16, 2009

PELANCARAN DANA SURAU AL-AZHAR ULU KOTA, PAKAN

Pengerusi majlis yang cemerlang " Ustaz Muzakkir @ Ust K "

Malam ini ( 16 April 2009 / 20 Rabiul Akhir 1430 H ) telah berlansung Majlis Pelancaran Dana Surau al-Azhar, Ulu Kota Pakan ( UKP ) di Masjid Bahagian Bintulu, Masjid Assyakirin. Bilangan kehadiran jemaah mencecah lebih daripada 100 orang. Terima kasih kepada semua ajk yang terlibat. Semoga Allah mengurniakan ganjaran kepada kita semua di atas pengorbanan masa, tenaga dan wang ringgit.

Aktiviti pada malam ini dimulakan dengan ucapan wakil Masjid Assyakirin iaitu Tuan Haji Hamdani Bin Kasah selaku Imam Masjid Assyakirin. Kemudian diikuti dengan siri penerangan ringkas tentang gambaran kehidupan Masyarakat UKP yang telah disampaikan oleh Ustaz Abd Halim Abd Kadir yang mewakili AMAL Sarawak. Selepas itu tayangan montaj dan diakhiri dengan pelancaran dana masyarakat Islam Ulu Kota yang telah disempurnakan oleh pegawai tadbir merangkap bendahari Masjid Assyakirin iaitu Tuan Haji Bakeri Hj Yusof. Alhamdulillah, kutipan dari jamaah Masjid Assyakirin pada malam ini berjaya dikumpul sebanyak RM 2551.00. Kanak-kanak juga tidak ketinggalan untuk turut serta untuk menyumbang bagi menjayakan misi ini. Tahniah pada semua. Teruskan usaha ini.

Pihak ahli jawatan kuasa merakamkan setinggi-tinggi ucapan alhamdulillah dan jazakumullahukhairan khathiran di atas sumbangan dan sokongan para jemaah di Masjid Assyakirin. Semoga dengan penerangan yang telah disampaikan oleh Ust Abd Halim tadi akan dapat memberikan kepada kita tazkirah tentang nikmat yang telah dikurniakan kepada kita.

Selaku AJK Jawatan Kuasa Pembelaan Saudara Kita, kami berdoa agar terus diberi kekuatan untuk menjayakan misi ini sehingga tercapai objektif dan matlamat. Mudah-mudahan Allah memudahkan usaha kami ini. Insya Allah.

Kepada sesiapa yang tidak membawa duit pada malam ini, tetapi berminat untuk menyumbang, boleh terus masukkan duit di dalam akaun Bank Muamalat Malaysia Berhad. No akuan " 110 3000 7659 728 " atas nama JAWATANKUASA PEMBELAAN SAUDARA KITA. Bersama membantu meringankan kesusahan mereka. ' Terus ISTIQAMAH untuk ISLAM. AYUH ... ringankan tangan

Kehadiran para jamaah yang memberi sokongan

Ustaz Abd Halim Abd Kadir, Tim. Pengerusi AMAL Sarawak
sedang menyampaikan siri penerangan masyarakat UKP

Tuan Haji Bakeri Haji Yusof sedang memasukkan duit derma
sebagai pelancaran Tabung UKP di Masjid Assyakirin

Ustaz Lofti sedang bertugas mengerakkan tabung kutipan derma

AJK bersama pegawai Masjid Assyakirin

Jamuan diakhir program. Sesunggunya program ini mentarbiah jamaah
merasai kesusahan orang lain melalui derma. Alhamdulillah

Cikgu Let@Lutfi sebagai AJK gambar malam ini, terima kasih atas sumbangan.

0 Komen:

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Free Blogger Templates | Walgreens Printable Coupons