Aug 31, 2009

Bersama Imam Masjidil Haram di Bintulu

Jamaah Masjid Assyakirin bersama Imam Masjidil Haram

Alhamdulillah, sekali lagi masyarakat Islam di Bintulu menerima kehadiran tetamu agung dari Makkah al-Mukarramah yang datang ke Bintulu atas jemputan Hotel Regency Plaza. Pihak Bintulu Iqra' Center dengan kerjasama Masjid Assyakirin telah mengambil kesempatan memohon kepada pihak hotel untuk membawa beliau mengimami Solat Subuh dan kuliah Subuh di Masjid Assyakirin. Alhamdulillah, pihak hotel telah memberikan kebenaran kepada pihak kami.

Kehadiran pada pagi tadi sangat mengalakkan dengan kehadiran ramai para jamaah. Doa qunut dan kuliah subuh tadi sangat menyentuh jiwa dan perasaan bagi mereka yang mengahayati isi kandungan doa dan isi kuliah yang telah disampaikan. Isi dan kupasan kuliah Subuh beliau telah diterjemahkan oleh Ustaz Salehudin.

Pihak Bintulu Iqra' Center ( BIC ) mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak pengurusan hotel di atas kebenaran untuk membawa Imam Masjidil Haram bertemu masyarakat Islam di Bintulu. Sebagai tanda kenang-kenangan, pihak BIC yang diwakili oleh Ustaz Salehuddin telah menyerahkan cenderamata kepada Imam Masjidil Haram, Sheikh Mostaffa al - Fudhail.

Menyampaikan kuliah subuh

Sebahagian jamaah khusyuk mendengar kuliah yang disampaikan
oleh Sheikh Mustafa al- Fudhail

Menandatangani buku pelawat

Cenderamata dari pihak BIC Sarawak untuk dibawa ke Makkah al-Mukarramah

2 Komen:

Anonymous said...

masya ALLAH..bestnyerrr

Lautan Madu said...

assalamualaikum. mnta diletakkan isi kuliah subuh imam masjidil haram tahun ini, buat ana yang berada jauh dibintulu, tahun lepas ana telah mendengar kuliah subuhnya di masjid hidayah...

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Free Blogger Templates | Walgreens Printable Coupons