Mar 25, 2010

Perkembangan Pembinaan Surau Ulu Kota, Pakan



4 Rabi’ul Akhir 1431H: Alhamdulillah! Yayasan Amal Malaysia (AMAL) Cawangan Sarawak dengan kerjasama Bintulu Iqra’ Center (BIC), Jabatan Agama Islam Sarawak (JAIS) Sarikei dan Harakah Islamiah (HIKMAH) Sarawak dalam proses mengusahakan pembinaan Surau AMAL Al-Azhar di Perkampungan Saudara Kita di Ulu Kota, Pakan.



Alhamdulillah, sukacita dimaklumkan bahawa sebahagian bahan-bahan pembinaan Surau telah dibeli dan dalam proses penghantaran ke Perkampungan Saudara Kita di Ulu Kota, Pakan. Untuk atap bumbung dan besi-besi, pihak AMAL Sarawak ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada penyumbang ikhlas di atas infaq dan sahabat-sahabat Bintulu (khususnya Ustaz Ibrahim Mat Isa) di atas ikhtiar membantu penghantaran barangan tersebut.

Sesungguhnya Allah SWT telah berfirman dengan janjiNya:

“Perumpamaan (nafkah yang dikeluarkan oleh) orang-orang yang menafkahkan hartanya di jalan Allah adalah serupa dengan sebutir benih yang menumbuhkan tujuh bulir, pada tiap-tiap bulir seratus biji. Allah melipat gandakan (ganjaran) bagi siapa yang Dia kehendaki. Dan Allah Maha Luas (karunia-Nya) lagi Maha Mengetahui.” (Surah al-Baqarah, ayat 261 )


Kami mengucapkan jutaan terima kasih kepada Encik Adris dan Encik Abdul Aziz yang telah banyak membantu dalam pembelian serta pengurusan bahan-bahan binaan yang lain di Sarikei. Kepada Dr. Awang Ismail, Tuan Haji Junaidi, Ustaz Khairul, Ustaz Amir Ridhuan dan Ustaz Mohd Fadzli, jasa dan kebaikan kalian amat kami hargai dan sanjungi. Semoga Allah membalas keikhlasan antum dengan SyurgaNya. Jazakumullahu khairan kathiran! (begitu juga dengan ramai lagi sahabat-sahabat dan para penyumbang yang tak mamapu untuk kami senaikan di sini)


Insya Allah pembinaan Surau ini akan diteruskan dan dijangka siap pada Jun 2010. Marilah kita sama-sama doakan semoga urusan pembinaan Surau AMAL Al-Azhar ini dipermudahkan oleh Allah SWT dan menjadi masjid yang dibina atas dasar taqwa.

AMAL Sarawak dengan ini mengucapkan jutaan terima kasih kepada pihak Bintulu Iqra’ Center (BIC), Jabatan Agama Islam Sarawak (JAIS) Sarikei dan Harakah Islamiah (HIKMAH) Sarawak di atas segala komitmen dan bantuan yang diberikan. Ssemoga hubungan ukhuwwah yang terbina akan berkesinambungan dan berterusan.

0 Komen:

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Free Blogger Templates | Walgreens Printable Coupons