Aug 12, 2010

Surau AMAL Al-Azhar Ulu Kota

Gambar ini diambil sewaktu ziarah AMAL pada Julai yang lepas
gambar yang terbaru akan diusahakan, Insya Allah.


Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani.

Awal pagi tadi saya telah dihubungi oleh Saudara Azhar Abdullah, ketua kaum penempatan orang Islam di Ulu Kota. Sesuatu yang mengembirakan bila surau yang kami usahakan untuk masyarakat Islam di Ulu Kota Pakan telah siap dan boleh digunakan bermula petang ini. Jarak perjalanan lebih kurang 1/2 hari perjalanan untuk sampai ke sana tidak menghalang kami untuk sampai ke sana dengan niat untuk membela saudara kita yang dihalau dari penempatan asal mereka.

Sepatutnya projek ini siap Ramadhan tahun lepas, tetapi oleh kerana terdapat banyak halangan dan rintangan samada dari pihak kontraktor, barang-barang yang tak mencukupi, jauh perjalanan untuk sampai ke sana dan pelbagai halangan yang lain, dengan izin Allah, projek ini dapat disiapkan tahun ini. Semua perkara ini adalah ketentuan ilahi yang tidak dapat diatasi oleh makhluk yang bernama manusia. Kita sebagai makhluk kena redha di atas ketentuannya.Saya selaku pengurus projek mewakili masyarakat Islam Ulu Kota, Yayasan Amal Cawangan Sarawak dan Bintulu Iqra' Center mengucapkan jazakumullah khu khairan khathira kepada semua penyumbang dan penderma-penderma sehingga tertegaknya rumah Allah, nun jauh di ulu sana. Mudah-mudahan dengan berdirinya rumah Allah ini, masyarakat di sana akan lebih tekun dan bersungguh-sungguh untuk mengamalkan Islam secara keseluruhannya.

Diharap segala usaha kalian yang membantu, samada usaha dari wang ringgit, harta benda, buah fikiran dan seumpamanya akan dihisab oleh Allah dengan ganjaran yang berlipat kali ganda. Insya Allah.

0 Komen:

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Free Blogger Templates | Walgreens Printable Coupons