May 23, 2011

BIC kendali Taklimat Koperasi bersama SKM dan Jawatankuasa Masjid



Bintulu Iqra’ Center (BIC) telah berjaya mengadakan taklimat penubuhan koperasi dengan kerjasama JK Masjid Darul Hidayah dan JK Masjid Al-Mustaqim. Taklimat tersebut telah diadakan di Bilik Seminar Institut Tahfiz Bintulu (ITB). Alhamdulillah, kehadiran peserta ke program tersebut amat mengalakkan.

Penubuhan koperasi ini adalah untuk memberI peluang kepada Jawatankuasa, persatuan dan orang perseorangan untuk terlibat secara langsung di dalam mengerakkan ekonomi secara bersama dengan penglibatan mereka yang aktif di dalam koperasi.


Taklimat koperasi ini dikendalikan oleh En Zazire Hj Bohari, pegawai di Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM). Penerangan ini telah memberi maklumat yang terperinci kepada peserta berkenaan kepentingan penubuhan koperasi. Selain itu juga pihak SKM dapat mengatur dengan pihak-pihak tertentu untuk mendalami bidang-bidang perniagaan yang berdaya saing. Turut bersama di dalam taklimat tersebut ialah Tuan Hj Omar Shuib yang juga penaung BIC.


Pihak BIC mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada JK Masjid Darul Hidayah dan Masjid Al – Mustaqim di atas kesudian untuk bersama-sama menjayakan program ini. Tidak dilupakan juga pihak BIC mengucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada Tuan Haji Yaacob Juned, Pengerusi Institut Tahfiz Bintulu kerana memberi keizinan untuk mengadakan taklimat di dalam dewan ITB ini. Dengan izin Allah, moga-moga penubuhan koperasi BIC akan menjadi realiti.


Sila layari Galeri BIC di sini untuk lebih gambar.


Jzkk ;)

0 Komen:

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Free Blogger Templates | Walgreens Printable Coupons