Nov 22, 2011

MENAIK TARAF PREMIS BIC

Atas tuntutan mendesak keperluan ruang yang lebih luas premis Bintulu Iqra' Center (BIC), satu inisiatif digerakkan bagi menjayakan pengubahsuaian bangunan premis BIC.

BIC yang sinonim dengan kerja kebajikan dan pendidikan terus diasak permintaan merancakkan lagi pendidikan seperti bahasa arab, tution dan sebagainya disamping kelas Iqra yang telah pun berjalan. Permintaan ini amat sukar untuk dipenuhi lantaran ruang premis yang sangat terhad.

Justeru itu, langkah memperbesarkan premis yang sudah kedengaran semenjak 2 tahun lalu menjadi semakin perlu. "Secara konsepnya, pengubahsuaian adalah dalam proses. Pemilik premis telah bersetuju, ada pihak yang mulia telah menghulurkan tangan untuk membuat plan, dan ada juga yang telah setuju membantu untuk membina, namun dana belum mencukupi" ujar saudara Firdaus, AJK BIC.

Lantaran itu, BIC amat mengalukan sumbangan pihak pihak yang ingin memasuki saham amal jariah yang akan dituai di akhirat nanti. Sumbangan boleh di beri melalui AJK BIC atau di masukkan melalui bank ke akaun Bank Islam BIC dan di sms ke bendahari BIC.

Semoga amal ini menjauhkan kita dari azab api neraka kelak.
Published with Blogger-droid v1.7.4

0 Komen:

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Free Blogger Templates | Walgreens Printable Coupons