Feb 21, 2012

RHAUDATUL ILMI SIRI 1


MASJID MUSTAQIM RPR KIDURONG

PENCERAMAH: PUAN WAN JULIANA BT WAN MOHD ZAIN

TAJUK: MEMBINA ANAK-ANAK CEMERLANG

Pada 19 Februari 2012 bersamaan 26 Rabiul Awal 1433 Hijrah, Raudhatul Ilmi telah berjaya dilangsungkan di Masjid Mustaqim RPR Kidurong, Bintulu anjuran muslimat BIC (Bintulu Iqra’ Center) dan Biro Wanita Masjid Mustaqim. Program yang bermula pada jam 9 pagi berjaya menarik kira-kira 35 orang wanita sekitar kawasan Kidurong. Program dimulakan dengan solat sunat dhuha berjemaah, perkongsian ilmu oleh penceramah jemputan iaitu Puan Wan Juliana bt Wan Mohd Zain yang merupakan PKHEM SMK Kidurong serta pemberian sumbangan BIC kepada dua orang penduduk iaitu Puan Nur Athirah Abdullah dan Puan Jauyah bt Balan masing-masing dari keluarga yang susah.

Antara yang disentuh oleh penceramah jemputan berkaitan tajuk Membina Anak-anak Cemerlang ialah persediaan awal pasangan ibu bapa bermula dengan aqidah, gaya hidup dan akhlak. Penceramah juga turut berkongsi latar belakang Rasulullah semasa kecil yang boleh dijadikan panduan oleh ibu bapa. Semoga pengisian yang disampaikan sedikit sebanyak dapat memberi panduan kepada ibu dan bakal ibu dalam membina anak-anak dalam era yang sangat mencabar ini berlandaskan syariat Islam.

Pengerusi majlis mengalukan kehadiran



Khusyuk mendengar penyampaian dari penceramah





Puan Athirah Abdullah &Jauyah bt Balan menerima sumbangan



Sekalung penghargaan juga kepada semua yang telah menjayakan program ini berjalan lancar. Tunggu Raudhatul Ilmi siri kedua InsyaAllah.


0 Komen:

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Free Blogger Templates | Walgreens Printable Coupons